четвъртък, 22 юли 2010 г.

Шарено




Нужно ми е нещо. Нещо, което да ми изплакне душата. Цялата и изотвътре. Нещо като вчерашния път. Пътят… Вятърът часове наред сграбчваше косите ми и ги пилееше както му хрумне. И където му хрумне. Нахално стисваше кичурите и ги захвърляше върху устните ми, и затворените очи. И ми носеше аромати. Ароматите на живота. Ароматите на детството и на старостта… дори и ароматите на смъртта. Нахлуваше силно, в порив неустоим и с него идваше миризмата на прах и на пепел, откриващи асфалта под мен. После тихомълком ме запращаше в купчето мащерка… и по чукарите на Рила. Оттам стремглаво ме пускаше в бездната на хладния боров дъх, от който в дробовете става скрежно с привкус на мента. И пак напечената от слънцето земя – пуста до светло-кафяво и пропукана от безводие. И тихо се прелива в този мирис уханието на цъфнал тютюн. Смолистият никотин в зелените му листа меко полепваше по носоглътката ми и тихо с разливаше във вените. А пелинът бързаше да го допълни с капка горчивина за разкош. И пак боров скреж, и детство… и ръцете на баба – сухи и жилести… и толкова меки въпреки болката в тях… топли и обичащи – безусловно, майчински. И устните й върху челото ми - срещу дрипави сънища. И сънят – детски – ухаещ на чистота и обичане.

Пътят ми вчера – дълъг и истински. Пътят - вечност, изплакващ душата. Вятърът, гонещ косите ми. Искам го днес. Повиках го да ми оплакне душата.

2 коментара:

  1. Izpytuvah go tozi dylyg pyt.Dylyg 7-4asov.I mislq za edna Miroslava.Zavoite na pytq me pobyrkvaha i natyjavaha.Kyde otivam?Pri kogo?Struva li si?
    Vidqh q!
    Obiknah q!
    Za6to?
    Miroslava e tynka pyteka v gorata.6ose ot selo do selo.Magistrala ot grad do grad,no Miroslava e i leti6te,oba4e Miroslava e i tunel.Vodi te v podzemiq i nadzemiq.
    Oba4e Miroslava e dylga i raztegliva kato lastyk.
    Ami razteglete q!
    Ama ne mojete!
    Az opitah.
    Po4ti uspqh.
    Na ka4estveniq lastyk ima etiket v koito se opisvat vsi4ki ka4estva.
    A tam na etiketa pi6e..........................

    ОтговорИзтриване
  2. Когато... ако... поставя последния щрих в книгата ми и остава четката в кофичката с терпентин, за да ми е под ръка... ще ти изпратя първото копие, за да напишеш предговора, а аз ще слушам как дращиш с молива...

    ОтговорИзтриване